JAK UZYSKAĆ POMOC

 

W celu uzyskania pomocy finansowej, rzeczowej, usługowej lub w formie poradnictwa:

Konieczne jest nawiązanie współpracy z pracownikiem socjalnym (osobiście bądź poprzez kontakt telefoniczny lub drogą pocztową).

O uzyskanie pomocy może starać się:

  • osoba zainteresowana;
  • przedstawiciel ustawowy osoby zainteresowanej;
  • inna osoba, za uprzednim wyrażeniem zgody przez osobę zainteresowaną.

Procedura pomocowa rozpoczyna się od złożenia wniosku o udzielenie pomocy. Decyzje administracyjne przyznające świadczenie wydawane są w formie pisemnej po przeprowadzeniu przez pracownika socjalnego wywiadu środowiskowego w miejscu zamieszkania klienta. Wywiad realizowany jest w miejscu zamieszkania osoby bądź rodziny ubiegającej się o pomoc (brak zgody na przeprowadzenie wywiadu w domu zainteresowanego stanowi podstawę do odmowy przyznania świadczenia, uchylenia decyzji o przyznaniu świadczenia lub wstrzymania świadczeń z pomocy społecznej).

Wywiad środowiskowy (aktualizacja wywiadu) ma na celu ustalenie sytuacji: osobistej, rodzinnej, majątkowej lub dochodowej osób ubiegających się o pomoc. Pracownik socjalny w terminie do 14 dni od daty wszczęcia postępowania przeprowadza wywiad środowiskowy.

Klienci występujący o pomoc zobowiązani są do zgromadzenia wymaganych dokumentów, które stanowić będą podstawę ustalenia ich sytuacji rodzinnej, materialnej i stanu zdrowia.

 

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (JAK UZYSKAĆ POMOC.pdf)JAK UZYSKAĆ POMOC.pdf