URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
  URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
 URZĄD GMINY BIAŁY DUNAJEC
 URZAD GMINY BIAŁY DUNAJEC
Uruchomienie Resortowego Portalu Rekrutacyjnego

Uruchomienie Resortowego Portalu Rekrutacyjnego

      WOJSKOWE CENTRUM REKRUTACJI   Zostań Żołnierzem...

Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Małopolsce

Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Małopolsce

    Szanowni Państwo,   już po raz siódmy podmioty i instytucje, które...

  • Uruchomienie Resortowego Portalu Rekrutacyjnego

    Uruchomienie Resortowego Portalu Rekrutacyjnego

  • Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Małopolsce

    Dni Otwarte Funduszy Europejskich w Małopolsce

  • "TOTUS TUUS" XXVII FESTIWAL PAPIESKI.

 

ASYSTENT RODZINY

 

W przypadku gdy Ośrodek Pomocy Społecznej poweźmie informację o rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, pracownik socjalny przeprowadza w tej rodzinie wywiad środowiskowy, na zasadach określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. Dz.U.2019.0.1507). Po przeprowadzeniu wywiadu, pracownik socjalny dokonuje analizy sytuacji rodziny. Jeżeli z analizy, wynika konieczność przydzielenia rodzinie asystenta rodziny, pracownik socjalny występuje do kierownika ośrodka pomocy społecznej z wnioskiem o jego przydzielenie.

 

Szczegółowe zadania asystenta określa ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.2020.0.821), do których należy m. im.:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, problemów psychologicznych lub problemów wychowawczych z dziećmi;
  5. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  6. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  7. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  8. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  9. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  10. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  11. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  12. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
  13. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  14. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,
  15. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  16. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  17. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  18. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.

Czytaj więcej: ASYSTENT RODZINY

senior

 

spis

 

kar 

SES1

MPOZ

 

mikro

 

METEO

logom

banerbiznes

2519

Porady Prawne

pomoc

Do Wynajęcia - Oferta

Wywóz Odpadów

Harmonogram

green2

ibuk

sowa

Gminy Partnerskie

 Gmina Sianów

sianow

 

Gmina Chrzypsko Wielkie

chrzypsko